DCSIMG

 אבטחת מידע 

 אבטחת מידע 

הנחיות אבטחת מידע לשירות לאומי V

שירות "לאומי V" הינו דרך נוספת לקבלת שירות בנקאי תוך שילוב תמונת וידאו, קול וצ'ט.

כלקוח המנוי לשירות באינטרנט, באפשרותך להזמין שיחת וידאו דרך האתר המאובטח של הבנק, ונציג הבנק יחזור אליך בהתאם לפרטי ההזמנה. במידת הצורך ישלח אליך הנציג הודעת דוא"ל המכילה קישור לחדר השיחה.

 

לידיעתך, להלן סיכונים הקיימים בשימוש בשירות שיחות וידיאו צ'אט:

  • "פישינג" (Phishing) - קיים סיכון שגורם זדוני יישלח, כביכול בשם הבנק, הודעת דוא"ל המזמינה אותך לשיחת וידאו, ובשיחה יפתה אותך למסור פרטים מזהים או פרטים אישיים אחרים.
  • במקרה שבטופס הזמנת השיחה תוזן כתובת דוא"ל שגויה, הודעת הדוא"ל המכילה את הקישור לחדר הצ'ט, עלולה להישלח לגורם זר.
  • קיים סיכון שגורם זר יצליח באמצעים בלתי חוקיים 'ליירט' את הודעת הדוא"ל המכילה את הקישור לחדר השיחה, כשהיא בדרכה ברשת האינטרנט, ובאמצעותה יוכל להתחבר לשיחה עם נציג הבנק.
  • תוכן השיחות נשמר במערכת שברשת האינטרנט. קיים סיכון שגורם זר יצליח באמצעים מתוחכמים ובלתי-חוקיים לצפות בתוכן זה.

 

חשוב לציין כי למרות הסיכונים, ניתן להגיע לבטיחות גבוהה יחסית באמצעות שמירה על כמה כללים פשוטים. כדי להקטין את הסיכונים שתוארו לעיל, יש להקפיד על אמצעי הזהירות הבאים:

  • יש להיענות רק לשיחות שהוזמנו על-ידיך. התעלם מהודעות דוא"ל והודעות SMS המזמינות לשיחות שלא אתה יזמת.
  • בכניסה לקישור לחדר השיחה, שים לב שהכתובת הינה כתובת של לאומי.
  • עליך לוודא כי חלון הכניסה לשיחה מוצפן SSL (סמל מנעול סגור) ושקיימת תעודה תקפה ששייכת ללאומי.
  • בתחילת השיחה תתבקש על-ידי הנציג להזדהות באמצעות הקוד שנמסר לך בסיום הזמנת השיחה באתר הבנק. לא יינתן שירות ללא הזדהות תקינה עם הקוד. 
  • אין להקליד בחלון הצ'ט פרטי זיהוי כדוגמת ת.ז., מס' חשבון, שם משתמש, סיסמאות, מספר כרטיס אשראי וכדומה.

 

לאומי עושה מאמצים כדי להגן על פרטיותך ופועל על פי העקרונות הבאים:

  • שיחת הוידאו מתבצעת בערוץ מוצפן SSL
  • חדר השיחה "ננעל" על-ידי הבנקאי, כך שלא תתאפשר הצטרפות גורמים נוספים לשיחה מלבדך ומלבד הבנקאי.
  • מתן השירות מותנה בזיהוי תקין של הלקוח באמצעות הקוד שקיבל בעת הזמנת השיחה.

 

לתשומת לבך!

הבנק אינו פונה ביזמתו בדואר אלקטרוני בבקשה למסירת פרטים אישיים ו/או סיסמאות. אם קיבלת הודעה מסוג זה, אל תשיב לה ודווח על כך מיידית למוקד תמיכת האינטרנט בטלפון 03-9544333.

 

* אין בהצגת הסיכונים לעיל כדי לגרוע מאחריותו של מי מהצדדים.

 

למידע נוסף על אבטחת מידע בשירותי הבנקאות המקוונת