תשובות לשאלות נפוצות בסחר בינלאומי

תשובות לשאלות נפוצות בסחר בינלאומי

  • אני יצרן וילונות ישראלי. בתערוכה שבה הצגתי פנה אלי קונה פוטנציאלי מטורקיה שאיני מכיר, וביקש להזמין סחורה. איך אוכל להבטיח את קבלת הכסף בתמורה לסחורה?
    במקרה זה מומלץ לפני משלוח הסחורה לחו"ל, לקבל תשלום מראש.
    אפשרות נוספת היא קבלת אשראי דוקומנטרי מהבנק של הקונה, המוצא לטובתך, שבו בנק טוב מתחייב לשלם לך את תמורת הדוקומנטים בכפוף לעמידה בתנאי האשראי הדוקומנטרי.

    מידע נוסף על שיטות התשלום בסחר בינלאומי, תוכל למצוא בנושא סחר בינלאומי באתר לאומי עסקים.
     
  • רשת חנויות בהולנד הזמינה ממני משלוח גדול של פרחים. תנאי התשלום הינם 90 יום משטר המטען. מה מומלץ לי לעשות לפני שאחתום על העסקה?
    כצעד ראשון וחשוב ביותר, מומלץ לקבל מידע מוקדם על איתנותה הפיננסית ומוסר התשלומים של רשת החנויות.
    בכל מקרה מומלץ לקבל ערבות אשראי ספקים של בנק מדורג בהולנד, המבטיחה את התשלום בזמן הפרעון. בנוסף, מומלץ לבטח את עצמך מפני סיכוני סחר חוץ. לחילופין, ניתן לקבל אשראי דוקומנטרי מהבנק של הקונה, המוצא לטובתך, באמצעות הבנק הפותח המתחייב לשלם את תמורת הדוקומנטים המוצגים לו בהתקיים כל תנאי הא"ד.
     
  • חתמתי חוזה עם חברה יבואנית אמריקאית. סיכמנו כי נשתמש בשיטת "דוקומנטים לגבייה". הסחורה יוצאת לדרכה במשלוח ימי, לפקודת מי יש להוציא את שטר המטען הימי?
    לפקודת הבנק הגובה. זאת, כדי להבטיח ששטר המטען יוסב לטובת היבואן ע"י הבנק הגובה רק לאחר שימלא את ההוראות המופיעות במכתב הגבייה.
     
  • מהי תעודת מקור?
    תעודת מקור היא תעודה חתומה ע''י רשויות ארץ היצוא, המעידה על ארץ ייצור הטובין.
     
  • מה ההבדל בין אשראי דוקומנטרי מסוג  STAND-BY  לבין אשראי דוקומנטרי  רגיל?
    בעוד שהאשראי הדוקומנטרי  הרגיל נועד להסדיר תשלום (בדר"כ לאחר ביצוע המשלוח), אשראי דוקומנטרי מסוג STAND-BY  נועד להבטיח את היצואן מפני מחדל תשלום.
    כלומר, אם הקונה לא ישלם ליצואן את כספו כפי שהוסכם ביניהם, יוכל המוטב לדרוש את תמורת היצוא מהבנק שפתח את האשראי הדוקמנטרי  מסוג STAND-BY , על ידי עמידה בתנאי האשראי הדוקומנטרי.