הפקדת שיק בסלולר - שאלות ותשובות

  • למי מיועד שירות הפקדת שיק בסלולר?
  • השירות זמין ללקוחות לאומי פרטיים ועסקיים בעלי מנוי לגלישה ישירה והרשאות לביצוע פעולות באתר, המפקידים לחשבונם שיק מזומן (לתאריך שאינו מאוחר מתאריך ההפקדה) שעליו מצוין "למוטב בלבד".

 

  • האם ניתן להפקיד במסגרת השירות שיקים של בנקים אחרים?
  • מלבד שיקים של לאומי, ניתן להפקיד באמצעות השירות גם שיקים של בנק הפועלים, דיסקונט, מזרחי טפחות, אוצר החייל, מרכנתיל, הבינלאומי פאג'י, מסד, U בנק ואיגוד.

 

  • האם השירות כרוך בתשלום עמלה?
  • כן, על כל הפקדה של עד 20 שיקים ביום עסקים בנקאי, תיגבה עמלת פעולה בערוץ ישיר.

 

  • כמה שיקים ניתן להפקיד באמצעות שירות הפקדת שיק בסלולר ובאיזה סכום?
  • אין מגבלה על כמות השיקים, אלא רק על סכום השיקים. ניתן להפקיד שיק בסכום שאינו עולה על 10,000 ₪ וסכום שיקים מצטבר שאינו עולה על 24,000 ₪ ביום עסקים אחד ועל 60,000 ₪ בחודש.

 

  • באילו מכשירי סלולר ניתן להפקיד שיק?
  • השירות זמין באפליקציית לאומי עדכנית אשר זמינה במכשירי אנדרואיד בעלי מערכת הפעלה עם גרסה 4.0.3 ומעלה, למעט מכשירי גלקסי S2 ומכשירי נקסוס, בהתאם לרשימת המכשירים המפורטים באתר, ובמכשירי אייפון בעלי מערכת הפעלה עם גרסה 3 ומעלה בלבד.

 

  • נכנסתי לאפליקציית לאומי (באייפון או באנדרואיד) ולא מצאתי את השירות החדש – מה עלי לעשות?
  • יש לוודא כי במכשירכם מותקנת אפליקציית לאומי לאייפון או לאנדרואיד המעודכנת בגרסה האחרונה בהתאם להנחיות המופיעות בדף מוקד תמיכה. הגרסה המעודכנת היא 18 ומעלה.

 

  • אילו פרטים עלי לוודא בנוגע לשיק לפני הפקדתו באמצעות הסלולר?
  • יש לוודא כי על גבי השיק מצוין "למוטב בלבד",  שהפרטים מצוינים במלואם ובאופן קריא, שהתאריך המצוין והחתימה תקינים, וכי הוא עומד להיות מופקד לחשבונו של בעל השיק.

 

  • מה קורה אם אני נתקל בבעיה במהלך ההפקדה שאינה מאפשרת לי להשלימה?
  • אם ישנה שגיאה טכנית במהלך ההפקדה (פרטים חסרים, תאריך שגוי, חתימה לא נכונה), תישלח הודעת SMS אל המכשיר הנייד שלך עם הסבר על מהות הבעיה.

    במידה ולא צוין על גבי השיק "למוטב בלבד" תישלח הודעת SMS אל המכשיר הנייד שלכם עם הסבר על מהות הבעיה.

    אם ישנה בעיה עם צילום השיק, תתקבל הודעת שגיאה המפרטת את מהות התקלה.
    במרבית המקרים ניתן יהיה לתקן את השגיאה ולהפקיד את השיק בשנית באמצעות השירות. במקרים אחרים יהיה עליכם לפנות לסניף, כשברשותך השיק, להפקדתו או לבירור הפרטים.

 

  • מתי אוכל לראות שהשיק אכן הופקד לחשבוני?
  • הפעולה תופיע באופן מיידי בפירוט וביטול הוראות, אך זיכוי השיק בחשבונכם יושלם תוך 3 ימי עסקים.

 

  • כמה זמן עלי לשמור על השיק המקורי לאחר ביצוע הפקדה בסלולר?
  • עליכם לשמור את השיק עד שהזיכוי בגינו יהפוך לסופי.

 

  • מה עלי לעשות אם סכום השיק לא הופיע בחשבוני?
  • אם תתגלה שגיאה טכנית במהלך ההפקדה (פרטים חסרים או חתימה לא נכונה) ולא יהיה ניתן להפקיד את השיק, תישלח הודעת SMS אל המכשיר הנייד שלך הכוללת הסבר על מהות הבעיה. במרבית המקרים ניתן יהיה לתקן את השגיאה ולהפקיד את השיק בשנית באמצעות השירות. במקרים אחרים יהיה עליכם לפנות לסניף, כשברשותכם השיק, להפקדתו או לבירור הפרטים.

 

  • השיק חזר – מה עלי לעשות?
  • אם השיק חזר עומדות בפניך האפשרויות הבאות:

    1. לפנות לסניפך בבקשה להפקיד את השיק שוב, אם לא קיימת מניעה לכך.
    2. לפנות לאדם שנתן לך את השיק לצורך קבלת תשלום חלופי.
    3. לפנות לסניפך בבקשה לקבלת מסמך הנקרא "פלט של שיק ממוחשב". שים לב - אם תבקש לקבל פלט של שיק ממוחשב - לאחר קבלת הפלט לא תוכל להפקיד שוב את השיק או להעבירו לצד שלישי.

  

  • מה יקרה אם אנסה להפקיד את השיק בשנית, או להפקידו לחשבוני בבנק אחר?
  • בכל מקרה של הפקדה כפולה, בין אם בלאומי או בבנק אחר, מערכות הסליקה בלאומי יזהו את ניסיון ההפקדה הכפול והשיק ידחה עד יום העסקים העוקב למועד ההפקדה.