אבטחת מידע
הנחיות אבטחת מידע ללאומי 5522*
לאומי 5522* ומוקד תמיכת האינטרנט של לאומי מאפשרים לך לקבל מידע ולבצע מגוון פעולות, מכל מקום וברוב שעות היממה. לאומי עושה מאמצים על מנת לשמור על פרטיותך ולהגן על המידע האישי שלך:
- עיצוב תהליכי זיהוי ושירות שהינם ידידותיים ללקוח, ויחד עם זאת, מבטיחים רמת ביטחון גבוהה בשמירת פרטיותו.
- שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לזיהוי ואימות הלקוחות.
- שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לאיתור אירועים חריגים והתראה עליהם.
בדומה לגופים פיננסים רבים בארץ ובעולם, המוקד הטלפוני של הבנק מהווה יעד לניסיונות הונאה של גורמים עוינים, המנסים בדרכים מתוחכמות להשיג פרטי זיהוי של לקוחות, ובאמצעות פרטים אלה מנסים להתחזות ללקוח ולבצע בשמו פעילות במוקד. על כן, על אף האמצעים המתקדמים הננקטים על-ידי הבנק לאבטחת מידע, קיימת חשיבות רבה לשמירה על מספר כללים בסיסיים גם על-ידיך, הלקוח:
- טיפול בסיסמאות
- סיסמה ראשונית לשירות תתקבל בעת הצטרפות בסניף ללאומי 5522*. בהתקשרות הראשונה למוקד תתבקש להחליף סיסמה זו בסיסמה קבועה.
לחילופין, במידה ולא הצטרפת בסניף, כאשר תתקשר למוקד תתבקש להגדיר לעצמך סיסמה קבועה לשירות.
יש לבחור סיסמה אקראית וקשה לניחוש ככל האפשר. - את הסיסמה האישית ניתן להחליף בכל עת, ומומלץ להחליפה מיידית במידה ויש חשש לחשיפתה. במקרה של חשש לחשיפת הסיסמה, יש להודיע למוקד בהקדם האפשרי.
- לקראת תום 180 יום מאז הפעם האחרונה שהוחלפה סיסמתך, תתריע בפניך המערכת על הצורך בהחלפת הסיסמה. במידה והסיסמה לא תוחלף עד תום 180 יום, היא תיחסם.
- סיסמה תיחסם לאחר חמישה ניסיונות הקשה כושלים רצופים.
- סיסמה שנחסמה לא תאפשר עוד קבלת שירות. סיסמה חדשה תוכל לקבל רק לאחר זיהוי אצל נציג.
- הסיסמה הינה אישית וסודית. אין למסור אותה לשום גורם, גם אם הוא מזדהה כבנק לאומי או מזוהה עימו, ואין להחזיק או לשמור אותה באופן גלוי.
- סיסמה ראשונית לשירות תתקבל בעת הצטרפות בסניף ללאומי 5522*. בהתקשרות הראשונה למוקד תתבקש להחליף סיסמה זו בסיסמה קבועה.
- בכל התקשרות לשירותים בהם ניתן מידע אישי במענה הקולי של המוקד, ולאחר זיהוי תקין באמצעות תעודת זהות וסיסמה, יושמע מועד ההתקשרות האחרונה למערכת. עליך לשים לב שהנתונים המושמעים אכן נכונים. אם אתה סבור כי הנתונים אינם נכונים, הודע בהקדם לנציג השירות לצורך בירור הנושא.
- בעת קבלת שיחה מגורם המציג עצמו כבנק לאומי, יש לוודא שאכן הגורם המתקשר הוא נציג הבנק. במקרה של ספק, יש לנתק את השיחה ולהתקשר בעצמך לאחד ממספרי הטלפון הרשמיים של הבנק (5522* מכל טלפון או 03-9545522)
- הימנע ממסירת פרטים אישיים כדוגמת תעודת זהות, מספר חשבון, מספר כרטיס אשראי וכדומה, כאשר אינך בטוח בזהות המבקש ו/או בנחיצות מסירת המידע.
- לקבלת שירות מהיר יותר, מומלץ להתקשר מטלפון מזוהה המעודכן ברישומי הבנק.
* אין בהצגת הסיכונים לעיל כדי לגרוע מאחריותו של מי מהצדדים.