אבטחת מידע
הנחיות לגלישה בחשבונך בלאומי
רשת האינטרנט מספקת מידע ושירותים רבים ומגוונים, אך צופנת בחובה גם סכנות לא מעטות.
על כן, יש חשיבות רבה בשמירה על כללים בסיסיים לגלישה בטוחה.
שמירה על פרטי הזיהוי
• פרטי הזיהוי שלך למערכת הינם אישיים וסודיים. אין להחזיקם במקום גלוי בו יהיו נגישים לאחרים ואין למסור אותם לגורמים זרים.
• יש לוודא כי בעת כניסתך למערכת, לא ימצאו בסביבתך גורמים לא מורשים.
• אין למסור את סיסמתך האישית לשום גורם, גם אם הוא מזדהה כבנק לאומי או מזוהה עימו. אם תתבקש למסור את הסיסמה האישית, אין למסרה! עליך לדווח על כך מיידית למוקד התמיכה של לאומי בטלפון 03-9544333.
• אין לשמור את פרטי הזיהוי במחשב או בטלפון הנייד מחשש לחשיפתם על ידי וירוסים, תכנות זדוניות, סוסים טרויאניים או תוכנות שיתוף קבצים המאפשרות גישה לקבצים במחשב.
• ברישום לאתרים שונים באינטרנט, אין להשתמש באותם פרטי זיהוי (שם משתמש וסיסמה) המשמשים אותך להזדהות בלאומי.
• אין לשלוח בדוא"ל או ב-SMS את פרטי הזיהוי לכניסה לחשבונך האישי, וכן את מספר כרטיס האשראי שלך.
בעת הכניסה לחשבון
• מומלץ להימנע מגלישה לחשבונך ממחשבים שרמת האבטחה בהם אינה ידועה.
• מומלץ להימנע מפתיחה במקביל של חלונות אינטרנט נוספים.
• יש לוודא את כתובת מסך הכניסה המתחילה ב- -https://hb2.bankleumi.co.il
• עם הכניסה לחשבון, יופיעו התאריך ושעת ההתקשרות האחרונה שלך למערכת. יש לוודא שהנתונים המופיעים אכן נכונים.
• בזמן העבודה השוטפת עם המערכת, יש למנוע גישה פיזית של גורמים אחרים לעמדה ממנה מתבצעת הגלישה.
• בעת יצוא נתונים ושמירתם בקבצים במחשב, מומלץ להצפין את הקבצים באמצעות כלי הצפנה. בשום מקרה אין לשמור נתונים בקבצים במחשב ציבורי.
• בעת השימוש בדפדפן, ליד כתובת האתר יוצג סימן מנעול בצבע ירוק. הקשה על המנעול תציג את פרטי בעל האתר (בחלק מן הדפדפנים השם מוצג אוטומטית - Bank Leumi le-Israel LTD) ואת פרטי תוקף תעודת ה-SSL (תעודה המשמשת להצפנת התקשורת). תצוגה זו מעידה כי הצפנת התקשורת תקפה.
יציאה מהמערכת
• לאחר 20 דקות של אי-פעילות מול המערכת, ינותק הקשר באופן אוטומטי ביוזמת המערכת. אולם, בגמר השימוש במערכת, אין להמתין לניתוק האוטומטי ויש לבצע ניתוק יזום באמצעות פעולת יציאה.
• בסיום השימוש במערכת, במיוחד במחשב מזדמן, עלייך לסגור את הדפדפן. לאחר יציאה מהמערכת, תתאפשר הכניסה למערכת רק באמצעות הזדהות מחדש.
טיפול בסיסמאות
• בחירת סיסמה - בכניסה הראשונה למערכת עליך להזין את הסיסמה הראשונית שקיבלת ומיד להחליפה בסיסמה חדשה. חשוב שהסיסמה שתיבחר תהיה אקראית, קשה לניחוש אך קלה לזכירה עבורך. הסיסמה צריכה לכלול לפחות 6 תווים המשלבים ספרות ואותיות.
• החלפת סיסמה - את הסיסמה האישית ניתן להחליף בכל עת, ומומלץ להחליפה בכל חשש לחשיפתה. להחלפת הסיסמה לחץ על האפשרות "My לאומי" בשורת הפעולות שבתפריט העליון, ובתפריט מימין בחר ב"סיסמה והגדרות". בדף שנפתח בחר "שינוי סיסמה".
• לקראת תום 180 יום מאז הפעם האחרונה שהוחלפה סיסמתך, תציג המערכת בפניך הודעת התראה להחלפת סיסמה. באם הסיסמה לא תוחלף עד תום 180 יום, היא תיחסם.
• חסימת סיסמה - הסיסמה תיחסם לאחר חמישה ניסיונות הקלדה כושלים רצופים.
• שחרור סיסמה - לשחרור סיסמה שנחסמה או נשכחה, ניתן להשתמש בשירות "חידוש סיסמה", או לפנות למוקד התמיכה בטלפון 03-9544333.
• הודעה על שחרור סיסמה - כדי לאפשר בקרה על הפעולה, מנויי "לאומי בזמן" יקבלו הודעה לטלפון הנייד על כך שבוצע שחרור סיסמה למנוי שלהם.
למידע מורחב נוסף בנושאי אבטחת מידע, לחץ על הקישורים: