כחלק מהרחבת השירותים הבנקאיים המונגשים ללקוחות עם מוגבלויות, פועל לאומי להנגיש עבור לקוחותיו את המכשירים האוטומטיים. לשם כך מבוצעות במכשירים התאמות עבור לקוחות כבדי ראייה/עיוורים, לקוחות המתקשים להשתמש במסך מגע ולקוחות הנעזרים בכיסא גלגלים.
פעילות הנגשת המכשירים מבוצעת באופן הדרגתי בהתאם ללוחות הזמנים המוגדרים בתקנות.
תמיכה בלקוחות כבדי ראייה/עיוורים
במרבית סניפי לאומי ברחבי הארץ הותקנה מערכת שמע חדשנית וייחודית, המיועדת לציבור העיוורים וכבדי הראייה. המערכת הינה תקדמית בישראל ומבוססת על מנוע קול דינאמי (TTS - Text To Speech), אשר ממיר טקסט לקול בזמן אמת. לאיתור סניפים עם כספומט מותאם לעיוורים >>
בשונה ממערכות השמע הישנות, המבוססות על הוראות הפעלה ותפריטים קבועים אשר הוקלטו מראש, מאפשרת המערכת החדשה לכבדי ראייה לשמוע את כל המידע המופיע על גבי צג הכספומט, ובכלל זה נתונים ספציפיים על חשבונותיהם, מעודכנים לאותו רגע ומפורטים בהתאם לבקשתם. נוסף על כך, המערכת כוללת הנחיות קוליות מותאמות לכבדי ראייה, ומאפשרת להם זמן מספק לצורך ביצוע פעולות.
המערכת המונגשת בכספומט מופעלת עם הכנסת תקע אוזניות סטנדרטי (למשל, אזניות של מכשיר הטלפון החכם) לשקע המיועד לכך בכספומט.
ממשק המשתמש עודכן בהתאם לתקני הנגישות ומספק תצוגה ברורה יותר ושמירה על רמת ניגודיות נדרשת.
לצג הכספומט יכולת להתאים את עוצמת הכיתוב בהתאם לעוצמת האור בסביבה, כך שהכיתוב יהיה בוהק יותר בצהריים, ופחות בוהק בערב.
לוח המקשים מעוצב על פי תקנים בינלאומיים המגדירים את הסימנים המאפשרים את זיהוי המקשים על ידי עיוורים.
השטרות היוצאים מהמכשיר מסודרים בצורה שמקלה על זיהויים.
במרבית מכשירי הכספומט מותקנת מערכת שילוט והכוונה קולית ללקויי ראיה ועיוורים, המספקת מידע קולי.
הודבקו מדבקות ברייל בפתחי הכנסת הכרטיס והוצאת השטרות/מידע לצורך זיהויים.
תמיכה בלקוחות עם מגבלות מוטוריות/תנועה
באמצעות בחירה של "מצב נגישות" במכשיר ניתן לבצע את כל הפעולות באמצעות מקלדת המכשיר חלף מסך המגע. בעת הבחירה יופיע ליד כל פקד (לחצן) במסך מספר שבאמצעות הקשתו במקלדת יבחר הפקד (לחצן) הרלוונטי במסך המגע.
בחלק מהמכשירים, קיימת נישה המאפשרת גישה נוחה לכיסא גלגלים.
גובה הכספומט מאפשר תפעול נוח גם על ידי נמוכי קומה.