DCSIMG

 אבטחת מידע 

 אבטחת מידע 

אבטחת מידע בשירות "לאומי בזמן"

שירות "לאומי בזמן" מאפשר לכם לקבל הודעות מידע מגוונות ואישיות על חשבונוכם ישירות לטלפון הנייד.

לידיעתכם, להלן סיכונים הקיימים בשימוש בשירות קבלת מידע ב-SMS:

 

  • המידע שנשלח אליכם מועבר מהבנק לספק הסלולרי בצורה מוצפנת, וממנו לטלפון שלכם באופן גלוי. כאשר המידע אינו מוצפן, ניתן לצותת לו באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.
  • במקרה של גניבת המכשיר הסלולרי, וכל עוד הבנק ו/או החברה הסלולרית לא קיבלו הודעה על כך כנדרש, גורם זר יוכל לקבל מידע על חשבונכם באמצעות השירות.
  • "פישינג" (Phishing) - קיים סיכון שגורם זדוני יישלח, כביכול בשם הבנק, הודעת SMS המבקשת מכם למסור את פרטיכם ו/או את סיסמתכם בהודעה חוזרת שממוענת לגורם המתחזה, או יצרף קישור לאתר אינטרנט מתחזה.
  • המידע המועבר מהבנק מאוחסן לפרקי זמן מסוימים אצל הספקים הסלולריים.

 

חשוב לציין כי למרות הסיכונים, ניתן להגיע לבטיחות גבוהה באמצעות שמירה על כמה כללים פשוטים.

בכדי להקטין את הסיכון של חשיפת המידע הבנקאי שלכם לגורמים בלתי מורשים, הקפידו על אמצעי הזהירות הבאים:

 

1. מחקו הודעות המכילות מידע על חשבונותיכם, מיד לאחר קריאתן.

 

2. בשירות התכתבות ב-SMS 'הודעות על פי דרישה' - מחקו מזכרון המכשיר הסלולרי הודעות יוצאות הכוללות את הסיסמה הסודית.

 

3. בעת ההצטרפות לשירות, התבקשתם לבחור מילת קוד אישית. עליכם לוודא כי בכל הודעה המתקבלת מהבנק כביכול, מופיעה מילת הקוד שבחרתם.

 

4. פרטיות השירות מבוססת על ההנחה שהמכשיר הינו אישי ונמצא ברשותכם בלבד. הקפידו לשמור את המכשיר ברשותכם, אחרת, המידע עלול להיות נגיש לכל מי שיחזיק במכשיר.


5. כאשר הינכם מחליפים מספר טלפון, הקפידו לעדכן את פרטי ההצטרפות לשירות, בסניף או באמצעות אתר הבנק.

 

6. המלצות לשימוש בסיסמה בשירות התכתבות ב-SMS:

  • בעת ההצטרפות לשירות תקבלו סיסמה ראשונית. החליפו סיסמה זו בסיסמה לפי בחירתכם לפני תחילת השימוש בשירות משיכת המידע.
  • בחרו סיסמה אקראית וקשה לניחוש, המורכבת מ-6 תווים, אותיות בעברית בלבד.
  • אל תשמרו את סיסמתכם האישית במקום גלוי.
  • בעת הקלדת הסיסמה, וודאו שאינה נצפית על ידי אנשים לא מורשים.
  • לעולם אל תמסרו את הסיסמה האישית לשום גורם, גם אם הוא מזדהה כבנק לאומי או מזוהה עימו.
  • ניתן להחליף את הסיסמה בכל עת. בכל מקרה של חשד לחשיפת הסיסמה, החליפו אותה מיידית.
  • אם ביקשו מכם למסור את הסיסמה האישית, אל תשיבו ודווחו על כך מיידית ללאומי 5522*.

 

7. הודיעו מיידית ללאומי 5522* במקרים הבאים:

  • בכל מקרה של קבלת הודעה מהבנק כביכול, שאינה מכילה את מילת הקוד האישית שהגדרת.
  • בכל מקרה של אובדן, גניבת מכשיר הטלפון הסלולרי, החזרתו לספק הסלולרי או העברתו לאדם או לגורם אחר.
  • בכל מקרה של שיבוש, תקלה או שגיאה בשירות.

 

לתשומת ליבכם!

הבנק אינו פונה ב-SMS או בדואר אלקטרוני בבקשה למסירת פרטים אישיים ו/או סיסמאות. אם קיבלתם הודעה מסוג זה, אל תשיבו לה ודווחו על כך מיידית למוקד תמיכת האינטרנט בטלפון 03-9544333.  

 

לאומי עושה מאמצים רבים כדי להגן על המידע הנשלח מחשבונכם ופועל על פי העקרונות הבאים:

  • ההודעות הנשלחות אליכם אינן מכילות פרטים מזהים שלכם.
  • המידע מועבר מהבנק לספקים הסלולאריים בקו תקשורת ייעודי ומוצפן.
  • בשירות 'התכתבות ב-SMS המידע יישלח אליכם לאחר שתזדהו בהצלחה באמצעות סיסמה שתישלח ממכשיר הטלפון הרשום לשירות.
  • בשירות 'התכתבות ב-SMS הסיסמה תיחסם במקרים הבאים:

    1. לאחר 3 ניסיונות כושלים להקשת סיסמה.

    2. אי שימוש בשירות במשך 30 יום מקבלת סיסמה חדשה.

    3. אי שימוש בשירות במשך 6 חודשים.
    שחרור סיסמה: אם נחסמה סיסמתכם, אנא פנו למוקד התמיכה (טל' 03-9544333) לצורך שחרורה.

 

* אין בהצגת הסיכונים לעיל כדי לגרוע מאחריותו של מי מהצדדים.

 

למידע נוסף על אבטחת מידע בשירותי הבנקאות המקוונת